Zwiedzamy Suwalszczyznę w ramach programu “Poznajemy Podlaskie”

Podróżniczy bakcyl połknięty!

Dziś zwiedzamy Suwalszczyznę w ramach programu

„Poznajemy Podlaskie”

Zwiedziliśmy:

Muzeum Wigier – poprzez prezentacje multimedialne i nagrania poznaliśmy nadwigierski krajobraz, głębiny jezior, rzek, torfowisk i ekosystemów lądowych oraz historię dokonań dawnej Stacji Hydrobiologicznej na Wigrach.

Klasztor Kamedułów na Jeziorze Wigry – wyprawa w historyczny świat Ojców Kamedułów, gdzie liczne klasztorne zakamarki i bogata historia sprawiły, że wizyta w klasztorze stała się wielka przygodą. Zwiedziliśmy krypty – katakumby, eremy, kościół, wieżę zegarową, Apartamenty Papieskie, Kaplicę Papieską.

Płynęliśmy statkiem po Jeziorze Wigry – położonym w strefie ciszy, wśród lasów Puszczy Augustowskiej, otulone lasami w 80 % , w wodach jeziora żyje niespotykanie wiele gatunków zwierząt.

Jedliśmy obiad.

Jechaliśmy zabytkową kolejką wąskotorową po Wigierskim Parku Narodowym – obejrzeliśmy malownicze widoki jezior, zatok i wysp oraz poznamy cenny wytwór techniki i jedną z najdłużej funkcjonujących kolejek leśnych w Polsce.

Nasza szkoła bierze udział w projekcie: „Poznajemy Podlaskie”– wsparcie finansowe dla szkół podstawowych na organizację wycieczek. Przedmiotem przedsięwzięcia jest udzielenie wsparcia finansowego przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną szkołom podstawowym z województwa podlaskiego na organizację wycieczek turystyczno-krajoznawczych po województwie podlaskim. O środki na wsparcie organizacji wycieczek turystyczno-krajoznawczych mogą ubiegać się szkoły podstawowe z terenu województwa podlaskiego. W programie wycieczek Szkoły zobligowane są ująć co najmniej dwie atrakcje turystyczno-krajoznawcze znajdujące się wyłącznie na terenie województwa podlaskiego. Wnioski oceniane będą pod względem ich atrakcyjności, ilości odwiedzanych miejsc i liczby uczestników biorących udział w wycieczce.

Więcej szczegółów tutaj:

https://podlaskie.it/aktualnosci/poznajemy-podlaskie/

https://podlaskie.it/organizacja/