2024/2025
Innowacja pedagogiczna: Czytanie na dywanie – grupa sześciolatków
Nauczyciel: Bożena Kamińska
Książka towarzyszy dziecku od najmłodszych lat życia i trudno nie docenić jej bogatego oddziaływania na jego rozwój. Czytając dzieciom kształtujemy zainteresowania czytelnicze, które zostają na całe życie.
W listopadzie wspólnie z rodzicami oraz ich aktywnym udziałem w grupie sześciolatków rozpoczęliśmy akcję „Czytanie na dywanie”, która ma na celu kształcenie nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i szanowania ich.
Akcję zainaugurowały mamusie Lenki i Zuzi – Panie Ewelina Bułatewicz i Magdalena Wojno, które jako pierwsze zgłosiły się na ochotnika do czytania. Dzieci z zaciekawieniem wysłuchały opowiadania i baśni, a także oglądały kolorowe ilustracje i wypowiadały się na dany temat.
Cieszymy się, że mamy tak zaangażowanych Rodziców.
Czekamy z niecierpliwością na dalszych ochotników – a dzieciom gratulujemy wspaniałych Rodziców.
Innowacja pedagogiczna: Literki w akcji – grupa sześciolatków
Nauczyciel: Bożena Kamińska
Zajęcia 1
Dzieci z klasy zerowej przystąpiły do realizacji innowacji pedagogicznej „Literki w akcji” pod kierunkiem Pani Bożeny Kamińskiej. Dzieci poznają litery poprzez zabawę i zadania stawiane do wykonania, poznają różnorodne techniki plastyczne i rozwijają sprawność motoryczną. W październiku dzieci wykonały literki z darów jesieni, makaronu i masy solnej.
Jest to super zabawa i jednocześnie nauka. Poznawanie liter może być fascynującą przygodą!
Zajęcia 2
Dzieci z zeróweczki pod kierunkiem wychowawczyni Pani Bożeny Kamińskiej wykonały kolejne zadania projektowe: zakręcona litera – plastelinowe tabliczki z literami.
Praca z plasteliną i słomkami stanowiła doskonałe ćwiczenie motoryki ręki, rozwijając precyzję ruchów i koordynację manualną.
Na kolejnych zajęciach dzieci poznały literki z alfabetu Braille’a. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności indywidualnego i zespołowego działania, a także kreatywności i logicznego myślenia. Istotne było zwiększenie świadomości o wyzwaniach, z jakimi mierzą się osoby niewidome.
Poznawanie liter może być fascynującą przygodą!
Zajęcia 3
Dzieci z zerówki wykonały grudniowe zadanie innowacji pedagogicznej „Literki w Akcji” – kolorowa litera. Była to aktywność plastyczna, która zaangażowała dzieci w naukę liter przy jednoczesnym rozwijaniu ich zdolności manualnych i kreatywności.
Odkrycie białej litery na kolorowym tle sprawiło dzieciom radość i satysfakcję, a efekt końcowy zachęca do dalszych eksperymentów artystycznych.
Innowacja pedagogiczna: Patrzę, dotykam, czuję – badam i eksperymentuję – grupa przedszkolna starszaki
Nauczyciel: Justyna Woronowicz-Ciruk
W ramach innowacji pedagogicznej grupa starszaków obserwowała lot własnoręcznie zrobionej rakiety z napędem balonowym.
Przeprowadziliśmy eksperyment używając balonu przyczepionego do rurki umieszczonej na sznurku. Poznaliśmy w ten sposób niektóre właściwości powietrza, oraz rozwijaliśmy umiejętność wyciągania wniosków. Dowiedzieliśmy się, że za lot rakiety odpowiada siła odrzutu.
W drugiej części zajęć oglądaliśmy różne przedmioty w dużym powiększeniu. Daje to możliwość odkrywania fascynującego mikroświata, co może prowadzić do rozwoju zainteresowań związanych z nauką, biologią, chemią czy geologią.
Samodzielne eksperymenty rozwijają u dzieci kreatywność, pomysłowość, pobudzają ich ciekawość, rozwijają logiczne myślenie. Są świetną bazą dla szkolnej edukacji i rozwoju w kolejnych latach.
Innowacja pedagogiczna: Zabawy sensoryczne – grupa przedszkolna
Nauczyciel: Justyna Woronowicz
Zajęcia 1
- 2 pełne szklanki mąki ziemniaczanej,
- 1 ¼ szklanki wody,
- duża miska lub kuweta.
Zajęcia 2
Drugie zajęcia z innowacji pedagogicznej „Zabawy sensoryczne” – grupa przedszkolna, „Kosmos z folii”.
Na dzisiejszych zajęciach dzieci formowały kule (planety) z folii aluminiowej stopami . Następnie kolorowały i wycinały obrazki, które kojarzą im się z kosmosem. Kawałki folii i obrazki przyklejały na czarną kartkę. Tak powstały kosmiczne prace plastyczne.
Zabawy z folią aluminiową są atrakcyjne dzięki zastosowaniu nietypowego materiału. Dzieci poznają jego cechy, co ułatwi im późniejsze wykorzystanie jako twórczego tworzywa.
Było twórczo i wesoło.🙂
Zajęcia 3
Śniegu brak a my postanowiliśmy się pobawić i ulepić kulki śnieżne i bałwanki. W tym celu stworzyliśmy sztuczny śnieg. Taka namiastka zimnego puchu, który się nie roztapia daje dziecku wiele radości. Robienie śnieżnych kul w śniegu to wspaniałe doznania sensoryczne. Zagniatanie, lepienie i formowanie wzbogaca umiejętności manualne i usprawnia małą motorykę potrzebną później do nauki pisania. Twórcze możliwości i luźna zabawa doskonale oddziałują na dziecięca wyobraźnię zachęcając do zabawy przez długi czas. Zabawa była doskonała.
Innowacja pedagogiczna: Lokalni bohaterowie niepodległej – klasa 6
Nauczyciel: Ewa Kopeć
W pierwszych dniach września klasa 6 wraz z wychowawczynią udała się na cmentarz katolicki, by tam posprzątać grób legionisty i żołnierza II wojny światowej. Wszyscy uczniowie bardzo zaangażowali się w jego uprzątnięcie. Wyznaczyliśmy też dyżury na każdy miesiąc. Już od kilku lat opiekujemy się grobem śp. Zygmunta Słomkowskiego. Jesteśmy dumni, że możemy kształtować pamięć o lokalnym bohaterze.
Innowacja pedagogiczna: Czytam z klasą – lekturki spod chmurki. Świat pełen emocji – klasa 2
Nauczyciel: Elżbieta Skrouba
Klasa 2 z zapałem przystąpiła do udziału w VI edycji projektu „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. Wybraliśmy lekturę „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”. Wybór był niemal oczywisty, gdyż w naszej klasie mamy chłopca o imieniu Julek. Zaprojektowaliśmy pierwszą stronę naszego Lekturnika. Zaczęliśmy tworzyć nasze klasowe „Drzewo emocji”. Powstał też „Album radości klasy 2”. Bardzo dobrze się bawimy! To będzie wspaniale spędzony czas z lekturą!
W końcu … English is Fun!
Jest kolejny odcinek z serii English is Fun!