Efekty naszych INNOWACJI pedagogicznych


2024/2025


Innowacja pedagogiczna: Literki w akcji  – grupa sześciolatków

Nauczyciel: Bożena Kamińska

Dzieci z klasy zerowej przystąpiły do realizacji innowacji pedagogicznej „Literki w akcji” pod kierunkiem Pani Bożeny Kamińskiej. Dzieci poznają litery poprzez zabawę i zadania stawiane do wykonania, poznają różnorodne techniki plastyczne i rozwijają sprawność motoryczną. W październiku dzieci wykonały literki z darów jesieni, makaronu i masy solnej.

Jest to super zabawa i jednocześnie nauka. Poznawanie liter może być fascynującą przygodą!


Innowacja pedagogiczna: Patrzę, dotykam, czuję – badam i eksperymentuję –  grupa przedszkolna starszaki

Nauczyciel: Justyna Woronowicz-Ciruk

W ramach innowacji pedagogicznej grupa starszaków obserwowała lot własnoręcznie zrobionej rakiety z napędem balonowym. 

Przeprowadziliśmy eksperyment używając balonu przyczepionego do rurki umieszczonej na sznurku. Poznaliśmy w ten sposób niektóre właściwości powietrza, oraz rozwijaliśmy umiejętność wyciągania wniosków. Dowiedzieliśmy się, że za lot rakiety odpowiada siła odrzutu. 

W drugiej części zajęć oglądaliśmy różne przedmioty w dużym powiększeniu. Daje to możliwość odkrywania fascynującego mikroświata, co może prowadzić do rozwoju zainteresowań związanych z nauką, biologią, chemią czy geologią.

Samodzielne eksperymenty rozwijają u dzieci kreatywność, pomysłowość, pobudzają ich ciekawość, rozwijają logiczne myślenie. Są świetną bazą dla szkolnej edukacji i rozwoju w kolejnych latach.


Innowacja pedagogiczna: Zabawy sensoryczne –  grupa przedszkolna

Nauczyciel: Justyna Woronowicz

Ciecz nienewtonowska– zabawa sensoryczna dla dzieci.
W dniu dzisiejszym w ramach innowacji pedagogicznej „Zabawy sensoryczne”, zerowiaki bawiły się cieczą nienewtonowską. Mąka ziemniaczana w połączeniu z wodą tworzy masę o zaskakujących właściwościach – z jednej strony ciecz jest lejąca, z drugiej strony- zgnieciona lub uderzona robi się twarda. Jest ciekawa sensorycznie i poznawczo a zabawa angażuje zmysł dotyku, wzroku, propriocepcji oraz ćwiczy motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową.
Co jest potrzebne?
  • 2 pełne szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 1 ¼ szklanki wody,
  • duża miska lub kuweta.
Mieszamy mąkę ziemniaczaną z wodą, tak aby uzyskać jednolitą masę. Ciecz jest odpowiednia jeśli będziemy mogli zrobić z niej kulkę. Cieczą możemy bawić się na kilka sposobów: możemy po prostu ją miętosić i ugniatać, możemy dodać do niej barwnik spożywczy, aby ją uatrakcyjnić.
Jak widać na zdjęciach to świetna zabawa.

Innowacja pedagogiczna: Lokalni bohaterowie niepodległej – klasa 6

Nauczyciel: Ewa Kopeć

W pierwszych dniach września klasa 6 wraz z wychowawczynią udała się na cmentarz katolicki, by tam posprzątać grób legionisty i żołnierza II wojny światowej. Wszyscy uczniowie bardzo zaangażowali się w jego uprzątnięcie. Wyznaczyliśmy też dyżury na każdy miesiąc. Już od kilku lat opiekujemy się grobem śp. Zygmunta Słomkowskiego. Jesteśmy dumni, że możemy kształtować pamięć o lokalnym bohaterze.


Innowacja pedagogiczna: Czytam z klasą – lekturki spod chmurki. Świat pełen emocji – klasa 2

Nauczyciel: Elżbieta Skrouba

Klasa 2  z zapałem przystąpiła do udziału w VI edycji projektu “Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. Wybraliśmy lekturę “Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”. Wybór był niemal oczywisty, gdyż w naszej klasie mamy chłopca o imieniu Julek. Zaprojektowaliśmy pierwszą stronę naszego Lekturnika. Zaczęliśmy tworzyć nasze klasowe „Drzewo emocji”. Powstał też “Album radości klasy 2”. Bardzo dobrze się bawimy! To będzie  wspaniale spędzony czas z lekturą!

 


English is Fun! 1
 
Uczniowie klasy 6 Piotr Jaroszuk i Damian Langer udowadniają, że języka angielskiego można uczyć się w każdych warunkach, także poza szkołą. Piotr i Damian zachęcają innych do pójścia w ich ślady.
W końcu … English is Fun!
 
To be continued…
 

Jest kolejny odcinek z serii English is Fun!


Tym razem uczniowie klasy VII przygotowali film z serii English is Fun!.