Efekty naszych INNOWACJI pedagogicznych


2024/2025


Innowacja pedagogiczna: Czytanie na dywanie – grupa sześciolatków

Nauczyciel: Bożena Kamińska

Książka towarzyszy dziecku od najmłodszych lat życia i trudno nie docenić jej bogatego oddziaływania na jego rozwój. Czytając dzieciom kształtujemy zainteresowania czytelnicze, które zostają na całe życie.
W listopadzie wspólnie z rodzicami oraz ich aktywnym udziałem w grupie sześciolatków rozpoczęliśmy akcję „Czytanie na dywanie”, która ma na celu kształcenie nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i szanowania ich.
Akcję zainaugurowały mamusie Lenki i Zuzi – Panie Ewelina Bułatewicz i Magdalena Wojno, które jako pierwsze zgłosiły się na ochotnika do czytania. Dzieci z zaciekawieniem wysłuchały opowiadania i baśni, a także oglądały kolorowe ilustracje i wypowiadały się na dany temat.
Cieszymy się, że mamy tak zaangażowanych Rodziców.
Czekamy z niecierpliwością na dalszych ochotników – a dzieciom gratulujemy wspaniałych Rodziców.


Innowacja pedagogiczna: Literki w akcji  – grupa sześciolatków

Nauczyciel: Bożena Kamińska

Zajęcia 1

Dzieci z klasy zerowej przystąpiły do realizacji innowacji pedagogicznej „Literki w akcji” pod kierunkiem Pani Bożeny Kamińskiej. Dzieci poznają litery poprzez zabawę i zadania stawiane do wykonania, poznają różnorodne techniki plastyczne i rozwijają sprawność motoryczną. W październiku dzieci wykonały literki z darów jesieni, makaronu i masy solnej.

Jest to super zabawa i jednocześnie nauka. Poznawanie liter może być fascynującą przygodą!

Zajęcia 2

Dzieci z zeróweczki pod kierunkiem wychowawczyni Pani Bożeny Kamińskiej wykonały kolejne zadania projektowe: zakręcona litera – plastelinowe tabliczki z literami.
Praca z plasteliną i słomkami stanowiła doskonałe ćwiczenie motoryki ręki, rozwijając precyzję ruchów i koordynację manualną.
Na kolejnych zajęciach dzieci poznały literki z alfabetu Braille’a. Zajęcia miały na celu rozwijanie umiejętności indywidualnego i zespołowego działania, a także kreatywności i logicznego myślenia. Istotne było zwiększenie świadomości o wyzwaniach, z jakimi mierzą się osoby niewidome.
Poznawanie liter może być fascynującą przygodą!

Zajęcia 3

Dzieci z zerówki wykonały grudniowe zadanie innowacji pedagogicznej „Literki w Akcji” – kolorowa litera. Była to aktywność plastyczna, która zaangażowała dzieci w naukę liter przy jednoczesnym rozwijaniu ich zdolności manualnych i kreatywności.
Odkrycie białej litery na kolorowym tle sprawiło dzieciom radość i satysfakcję, a efekt końcowy zachęca do dalszych eksperymentów artystycznych.


Innowacja pedagogiczna: Patrzę, dotykam, czuję – badam i eksperymentuję –  grupa przedszkolna starszaki

Nauczyciel: Justyna Woronowicz-Ciruk

W ramach innowacji pedagogicznej grupa starszaków obserwowała lot własnoręcznie zrobionej rakiety z napędem balonowym. 

Przeprowadziliśmy eksperyment używając balonu przyczepionego do rurki umieszczonej na sznurku. Poznaliśmy w ten sposób niektóre właściwości powietrza, oraz rozwijaliśmy umiejętność wyciągania wniosków. Dowiedzieliśmy się, że za lot rakiety odpowiada siła odrzutu. 

W drugiej części zajęć oglądaliśmy różne przedmioty w dużym powiększeniu. Daje to możliwość odkrywania fascynującego mikroświata, co może prowadzić do rozwoju zainteresowań związanych z nauką, biologią, chemią czy geologią.

Samodzielne eksperymenty rozwijają u dzieci kreatywność, pomysłowość, pobudzają ich ciekawość, rozwijają logiczne myślenie. Są świetną bazą dla szkolnej edukacji i rozwoju w kolejnych latach.


Innowacja pedagogiczna: Zabawy sensoryczne –  grupa przedszkolna

Nauczyciel: Justyna Woronowicz

Zajęcia 1

Ciecz nienewtonowska– zabawa sensoryczna dla dzieci.
W dniu dzisiejszym w ramach innowacji pedagogicznej „Zabawy sensoryczne”, zerowiaki bawiły się cieczą nienewtonowską. Mąka ziemniaczana w połączeniu z wodą tworzy masę o zaskakujących właściwościach – z jednej strony ciecz jest lejąca, z drugiej strony- zgnieciona lub uderzona robi się twarda. Jest ciekawa sensorycznie i poznawczo a zabawa angażuje zmysł dotyku, wzroku, propriocepcji oraz ćwiczy motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową.
Co jest potrzebne?
  • 2 pełne szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 1 ¼ szklanki wody,
  • duża miska lub kuweta.
Mieszamy mąkę ziemniaczaną z wodą, tak aby uzyskać jednolitą masę. Ciecz jest odpowiednia jeśli będziemy mogli zrobić z niej kulkę. Cieczą możemy bawić się na kilka sposobów: możemy po prostu ją miętosić i ugniatać, możemy dodać do niej barwnik spożywczy, aby ją uatrakcyjnić.
Jak widać na zdjęciach to świetna zabawa.

Zajęcia 2

Drugie zajęcia z innowacji pedagogicznej „Zabawy sensoryczne” – grupa przedszkolna, „Kosmos z folii”.
Na dzisiejszych zajęciach dzieci formowały kule (planety) z folii aluminiowej stopami . Następnie kolorowały i wycinały obrazki, które kojarzą im się z kosmosem. Kawałki folii i obrazki przyklejały na czarną kartkę. Tak powstały kosmiczne prace plastyczne.
Zabawy z folią aluminiową są atrakcyjne dzięki zastosowaniu nietypowego materiału. Dzieci poznają jego cechy, co ułatwi im późniejsze wykorzystanie jako twórczego tworzywa.
Było twórczo i wesoło.🙂

Zajęcia 3

Śniegu brak a my postanowiliśmy się pobawić i ulepić kulki śnieżne i bałwanki. W tym celu stworzyliśmy sztuczny śnieg. Taka namiastka zimnego puchu, który się nie roztapia daje  dziecku wiele radości. Robienie śnieżnych kul w śniegu to wspaniałe doznania sensoryczne. Zagniatanie, lepienie i formowanie wzbogaca umiejętności manualne i usprawnia małą motorykę potrzebną później do nauki pisania. Twórcze możliwości i luźna zabawa doskonale oddziałują na dziecięca wyobraźnię zachęcając do zabawy przez długi czas. Zabawa była doskonała.


Innowacja pedagogiczna: Lokalni bohaterowie niepodległej – klasa 6

Nauczyciel: Ewa Kopeć

W pierwszych dniach września klasa 6 wraz z wychowawczynią udała się na cmentarz katolicki, by tam posprzątać grób legionisty i żołnierza II wojny światowej. Wszyscy uczniowie bardzo zaangażowali się w jego uprzątnięcie. Wyznaczyliśmy też dyżury na każdy miesiąc. Już od kilku lat opiekujemy się grobem śp. Zygmunta Słomkowskiego. Jesteśmy dumni, że możemy kształtować pamięć o lokalnym bohaterze.


Innowacja pedagogiczna: Czytam z klasą – lekturki spod chmurki. Świat pełen emocji – klasa 2

Nauczyciel: Elżbieta Skrouba

Klasa 2  z zapałem przystąpiła do udziału w VI edycji projektu „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki”. Wybraliśmy lekturę „Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą”. Wybór był niemal oczywisty, gdyż w naszej klasie mamy chłopca o imieniu Julek. Zaprojektowaliśmy pierwszą stronę naszego Lekturnika. Zaczęliśmy tworzyć nasze klasowe „Drzewo emocji”. Powstał też „Album radości klasy 2”. Bardzo dobrze się bawimy! To będzie  wspaniale spędzony czas z lekturą!

 


English is Fun! 1
 
Uczniowie klasy 6 Piotr Jaroszuk i Damian Langer udowadniają, że języka angielskiego można uczyć się w każdych warunkach, także poza szkołą. Piotr i Damian zachęcają innych do pójścia w ich ślady.
W końcu … English is Fun!
 
To be continued…
 

Jest kolejny odcinek z serii English is Fun!


Tym razem uczniowie klasy VII przygotowali film z serii English is Fun!.