Pedagog szkolny
W roku szkolnym 2020/2021 pedagogiem szkolnym w ZSS w Krynkach
jest pani Urszula Czarniecka
Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!
W tym trudnym dla nas wszystkich czasie pragnę zapewnić o swojej gotowości do wsparcia. Jeśli ktoś z Was ma taką potrzebę, to zachęcam do kontaktu. Pomoc w postaci konsultacji, poradnictwa i ewentualnych interwencji psychologiczno-pedagogicznych kieruję do Rodziców oraz naszych Uczniów.
W sytuacjach trudnych takich jak: pojawienia się lęku, obniżenia nastroju, czy innych przejawów kryzysu emocjonalnego lub nieradzenia sobie z sytuacją zewnętrzną, proszę o kontakt.
Proszę o kontakt poprzez adres mailowy: urszula.czarniecka@szkolakrynki.pl
lub telefonicznie 459582554
Pozdrawiam serdecznie życząc dużo zdrowia…
pedagog szkolny Urszula Czarniecka
Stałe zajęcia i dyżury pedagoga szkolnego w trakcie pracy zdalnej: (od 10.11.2020 do 29.11.2020)
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
8.00-10.00 | 8.00-10.00 | 8.00-11.00 | 8.00-10.00 | 8.25-9.25 |
Głównym zdaniem , jakie realizują pedagodzy szkolni jest szeroko rozumiana pomoc uczniom, rodzicom, ale również nauczycielom.
Pedagog:
- Rozpoznaje indywidualne potrzeby uczniów.
- Podejmuje działania interwencyjne w sytuacjach zachowań problemowych.
- Negocjuje i mediuje w celu rozwiązania sytuacji konfliktowych.
- Analizują przyczyny niepowodzeń szkolnych.
- Określają różnorodne formy pomocy uczniom, w tym – uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi, przewlekle chorym oraz wybitnie uzdolnionym.
- Organizują opiekę i pomoc materialną uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
- Współpracują z rodzicami uczniów.
- Współpracują z instytucjami działającymi na rzecz pomocy uczniom i ich rodzinom.
Konsultacje i spotkania pedagoga z rodzicami odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu mailowo:
urszula.czarniecka@szkolakrynki.pl
lub telefonicznie: 459 582 554
Bez płaczu do przedszkola? To możliwe, czyli rzecz o dobrej adaptacji.
Mamo! Tato!
Właśnie zostałem przedszkolakiem i potrzebuję waszego wsparcia:
Przed wyjściem do przedszkola
Stwórzcie poranny rytuał, da mi on bezpieczeństwa. Może to być wspólna pięciominutowa zabawa, wysłuchanie lub zaśpiewanie ulubionej piosenki, a może opowiecie mi historię o tym jak Wy chodziliście do przedszkola?
Przed drzwiami przedszkola
Spróbujcie żegnać się ze mną czule, ale szybko. Wiem, jakie to trudne, ale postarajcie się uodpornić na moje łzy. Pamiętajcie, że one są moim sposobem na stres i rozstanie. Zwykle jednak szybko zapominam o smutku. Pamiętajcie, że Wasze zdenerwowanie i niepewność wyczuje natychmiast a wtedy … będę protestować jeszcze głośniej. Wymyślmy razem, co mogę zabrać do przedszkola, co doda mi odwagi i pocieszy.
Jeżeli obiecujecie, że będziecie w pobliżu, bądźcie tam i nigdzie nie odchodźcie. Zawsze mówcie mi, co zamierzacie. Jeśli będziecie chcieli wyjść z przedszkola powiedzcie mi o tym, nawet jeśli wiecie, że się rozpłaczę. Nie martwcie się, jest ze mną Pani wychowawczyni, która na pewno mnie przytuli. Jeśli będziecie chcieli powiedzieć mi, o której mnie odbierzecie, to nie mówcie, że będziecie za trzy godziny, bo ja nie wiem ile to jest. Lepiej jak usłyszę, że przyjdziecie po obiedzie, po odpoczynku, po podwieczorku. I nigdy się nie spóźniajcie. Nie chcę pomyśleć, że zapomnieliście o mnie.
Pamiętajcie, że wszystko, co mówicie na temat przedszkola wpływa na to jak w nim się czuję. Wiem, że macie prawo do przeżywania własnych emocji – ale to są sprawy dorosłych. Ja jestem dzieckiem i bardzo chciałbym słyszeć jedynie spokojne i pełne szacunku opinie. Motywujcie mnie do przedszkola w sposób pozytywny – podkreślając często ile już udało mi się osiągnąć. Opowiedzcie najbliższym o moich sukcesach (najlepiej przy mnie) – ale nie koloryzujcie.
Odbiór dziecka z przedszkola
Dbajcie o dobrą komunikację z moimi wychowawcami. Osoby opiekujące się mną powinny znać moje mocne i słabe strony oraz kłopoty, z jakimi właśnie się borykam. Pytajcie nie tylko o czy zjadłem obiad, ale jakie poczyniłem postępy, czy nawiązuję kontakty z rówieśnikami, w jakim stopniu jestem samodzielny.
Nigdy nie porównujcie mnie do innych dzieci. Nie ma reguły, co do czasu trwania i przebiegu adaptacji. Mam prawo przechodzić ją tak, jak przechodzę.
Pomóżcie mi stać się samodzielnym przedszkolakiem. Bądźcie cierpliwi, kiedy będę długo sam się ubierał, zakładał i wiązał buty, jadł samodzielnie posiłek czy radził sobie w toalecie. Bądźcie przy mnie i wspierajcie mnie, ale nie wyręczajcie w tych czynnościach.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w ZSS w Krynkach
Godziny pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2020/2021:
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
10.30-13.30 | 11.30-13.30 | 10.30-13.30 | 9.35-11.30 |
Pedagog szkolny zaprasza rodziców na konsultacje i zachęca do rozmów telefonicznych: 459 582 554
Podstawy prawne:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. 2017 poz. 1591)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno -pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach(Dz. U. 2017 poz. 1643)
Komu udzielana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna?
- uczniom,
- rodzicom,
- nauczycielom
W szczególności potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną wynika z:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- z zaburzeń zachowania lub emocji;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Z czyjej inicjatywy jest udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna?
m.in.:
- ucznia;
- rodziców ucznia;
- dyrektora;
- nauczyciela lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;
- poradni;
- pracownika socjalnego;
- asystenta rodziny;
- kuratora sądowego.
W szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna. jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów np. poprzez:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze;
- zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym;
- porady i konsultacje.