rok szkolny 2024/2025
Nasza Szkoła to miejsce, gdzie Uczniowie mogą liczyć na profesjonalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną udzielaną przez specjalistów zatrudnionych w placówce.
Każdego roku podejmujemy szereg działań, aby Uczniowie czuli się w szkole dobrze i bezpiecznie, a w razie potrzeby zawsze mogli otrzymać wsparcie. |
Godziny pracy specjalistów:
psycholog – pan Oskar Zagórowski
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
8.00-14.00 | – | – | – | 8.00-13.00 |
pedagog szkolny – pani Marta Wilczewska
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
9.45-10.45
12.45-13.45 |
10.45-13.45 | 10.45-11.45
13.45-14.45 |
10.45-12.45 | 9.45-11.45 |
pedagog specjalny – pani Anna Gałka
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
9.00-12.00
13.00-14.00 |
10.00-13.00
|
– | 9.00-12.00
13.00-14.00 |
– |
logopeda – pani Anna Gałka
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
12.00-13.00 | 8.00-10.00
13.00-16.00 |
8.00-9.00 | 8.00-9.00
12.00-13.00 14.00-15.00 |
8.00-9.00 |
rok szkolny 2023/2024
Zachęcamy Rodziców do przeczytania:
Nie rodzimy się rodzicami, ale uczymy się nimi być: Jak_wzmacniać_dziecko? Twoje dziecko bezpieczne w sieci: Nastolatek_bezpieczny_w_sieci |
Godziny pracy specjalistów:
psycholog – pan Oskar Zagórowski
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
9.00-13.00 | – | – | – | 9.00-13.00 |
pedagog szkolny – pani Marta Wilczewska
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
10.45-13.45 | 9.50-12.50 | 10.45-12.45 | 10.45-11.45 | 10.45-11.45 |
pedagog specjalny – pani Justyna Woronowicz
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
12.45-14.20 | 10.45-12.35
13.35-15.10 |
10.45-13.30 | 10.45-13.30 | 9.50-10.35 |
logopeda – Natalia Kozak
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
– | 10.45-14.20 | 8.55-14.20 | 8.00-13.30 | – |
Oprócz opieki psychologiczno-pedagogicznej, jaką zapewnia ZSS w Krynkach, dobrze jest wiedzieć, gdzie jeszcze można zgłosić się po pomoc. Naszą szkołą opiekuje się Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Sokółce, w której specjaliści diagnozują rozwój, możliwości i potrzeby dzieci, pomagają w efektywnym uczeniu się, uczą, jak rozwiązywać konflikty i problemy, wspierają też rodziców i nauczycieli w działaniach wychowawczych i edukacyjnych.
|
rok szkolny 2022/2023
- pedagog szkolny – pani Urszula Czarniecka
- pedagog specjalny, logopeda – pani Anna Gałka
Polecamy film interaktywny” Otwórz się na POMOC. Poznasz historię 12-letniej Antosi.
To od Ciebie, Twojej decyzji zależy jak potoczy się akcja:
https://naszemiasto.pl/mediappg-otworz-sie-na-pomoc-przemoc/re
Nie jesteś sam! Zadzwoń pod numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Możesz też napisać do ekspertów na czacie, który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl |
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Sokółce zaprasza do współpracy:
Godziny pracy psychologów Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sokółce
Poniedziałek – 7.30 – 12.00
Wtorek – 12.30 – 16.30
Środa – 8.30 – 11.30; 13.00-17.00
Czwartek – 12.30 – 16.30
Piątek – 7.30 – 12.00
Godziny pracy pedagogów Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sokółce
Poniedziałek – 7.30 – 12.00; 13.00-17.00
Wtorek – 8.00 – 16.30
Środa – 12.00-16.00
Czwartek – 8.00 – 12.00; 12.30-17.00
Piątek – 7.30 – 14.00
Tel. 85 711 32 91
Adres e-mail – pppsokolka@interia.pl
Adres Poradni: ul. Os. Zielone 1b, 16-100 Sokółka
Pedagog szkolny zaprasza i informuje
DRODZY RODZICE
Zawsze możecie zwrócić się do pedagoga szkolnego, gdy:
- niepokoi Was zachowanie dziecka;
- chcielibyście upewnić się, czy jego rozwój przebiega prawidłowo;
- chcecie porozmawiać o dziecku i Waszych relacjach z nim;
- potrzebujecie wsparcia w procesie wychowawnia;
- macie pytania dotyczące funkcjonowania dziecka w szkole;
- znajdujecie się w trudnej życiowo lub traumatycznej sytuacji;potrzebujecie wskazówek, jak pomóc dziecku w nauce;
- potrzebujecie pomocy, porady;
- oczekujecie pomocy i wsparcia psychologicznego jako mieszkańcy przygranicznej gminy
DRODZY UCZNIOWIE!
Zawsze możecie przyjść do pedagoga szkolnego, gdy:
- czujecie się samotni i opuszczeni; macie problemy w relacjach z rówieśnikami;
- znaleźliście się w trudnej dla siebie sytuacji;
- macie problemy rodzinne;
- chcielibyście poprawić swoje stopnie i potrzebujecie wsparcia; chcielibyście pomóc koleżance, koledze;
- wiecie, że komuś w szkole dzieje się krzywda;
- oczekujecie pomocy i wsparcia psychologicznego jako uczniowie szkoły w przygranicznej gminie
Strony internetowe zapoznające dzieci i młodzież z tematyką bezpiecznego korzystania z internetu oraz zawierające porady dla rodziców:
Godziny pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2021/2022:
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
10.45-12.45
|
9.45-11.45
12.45 – 13.45 |
9.45-11.45
|
9.45-11.45
|
11.45-12.45
|
Pedagog szkolny zaprasza rodziców na konsultacje i zachęca do rozmów telefonicznych: 459 582 554
W roku szkolnym 2020/2021 pedagogiem szkolnym w ZSS w Krynkach
jest pani Urszula Czarniecka
Drodzy Rodzice! Drodzy Uczniowie!
W tym trudnym dla nas wszystkich czasie pragnę zapewnić o swojej gotowości do wsparcia. Jeśli ktoś z Was ma taką potrzebę, to zachęcam do kontaktu. Pomoc w postaci konsultacji, poradnictwa i ewentualnych interwencji psychologiczno-pedagogicznych kieruję do Rodziców oraz naszych Uczniów.
W sytuacjach trudnych takich jak: pojawienia się lęku, obniżenia nastroju, czy innych przejawów kryzysu emocjonalnego lub nieradzenia sobie z sytuacją zewnętrzną, proszę o kontakt.
Proszę o kontakt poprzez adres mailowy: urszula.czarniecka@szkolakrynki.pl
lub telefonicznie 459582554
Pozdrawiam serdecznie życząc dużo zdrowia…
pedagog szkolny Urszula Czarniecka
Stałe zajęcia i dyżury pedagoga szkolnego w trakcie pracy zdalnej: (od 10.11.2020 do 29.11.2020)
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
8.00-10.00 | 8.00-10.00 | 8.00-11.00 | 8.00-10.00 | 8.25-9.25 |
Głównym zdaniem , jakie realizują pedagodzy szkolni jest szeroko rozumiana pomoc uczniom, rodzicom, ale również nauczycielom.
Pedagog:
- Rozpoznaje indywidualne potrzeby uczniów.
- Podejmuje działania interwencyjne w sytuacjach zachowań problemowych.
- Negocjuje i mediuje w celu rozwiązania sytuacji konfliktowych.
- Analizuje przyczyny niepowodzeń szkolnych.
- Określa różnorodne formy pomocy uczniom, w tym – uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi, przewlekle chorym oraz wybitnie uzdolnionym.
- Organizuje opiekę i pomoc materialną uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
- Współpracuje z rodzicami uczniów.
- Współpracuje z instytucjami działającymi na rzecz pomocy uczniom i ich rodzinom.
Konsultacje i spotkania pedagoga z rodzicami odbywają się po wcześniejszym umówieniu terminu mailowo:
urszula.czarniecka@szkolakrynki.pl
lub telefonicznie: 459 582 554
Bez płaczu do przedszkola? To możliwe, czyli rzecz o dobrej adaptacji.
Mamo! Tato!
Właśnie zostałem przedszkolakiem i potrzebuję waszego wsparcia:
Przed wyjściem do przedszkola
Stwórzcie poranny rytuał, da mi on bezpieczeństwa. Może to być wspólna pięciominutowa zabawa, wysłuchanie lub zaśpiewanie ulubionej piosenki, a może opowiecie mi historię o tym jak Wy chodziliście do przedszkola?
Przed drzwiami przedszkola
Spróbujcie żegnać się ze mną czule, ale szybko. Wiem, jakie to trudne, ale postarajcie się uodpornić na moje łzy. Pamiętajcie, że one są moim sposobem na stres i rozstanie. Zwykle jednak szybko zapominam o smutku. Pamiętajcie, że Wasze zdenerwowanie i niepewność wyczuje natychmiast a wtedy … będę protestować jeszcze głośniej. Wymyślmy razem, co mogę zabrać do przedszkola, co doda mi odwagi i pocieszy.
Jeżeli obiecujecie, że będziecie w pobliżu, bądźcie tam i nigdzie nie odchodźcie. Zawsze mówcie mi, co zamierzacie. Jeśli będziecie chcieli wyjść z przedszkola powiedzcie mi o tym, nawet jeśli wiecie, że się rozpłaczę. Nie martwcie się, jest ze mną Pani wychowawczyni, która na pewno mnie przytuli. Jeśli będziecie chcieli powiedzieć mi, o której mnie odbierzecie, to nie mówcie, że będziecie za trzy godziny, bo ja nie wiem ile to jest. Lepiej jak usłyszę, że przyjdziecie po obiedzie, po odpoczynku, po podwieczorku. I nigdy się nie spóźniajcie. Nie chcę pomyśleć, że zapomnieliście o mnie.
Pamiętajcie, że wszystko, co mówicie na temat przedszkola wpływa na to jak w nim się czuję. Wiem, że macie prawo do przeżywania własnych emocji – ale to są sprawy dorosłych. Ja jestem dzieckiem i bardzo chciałbym słyszeć jedynie spokojne i pełne szacunku opinie. Motywujcie mnie do przedszkola w sposób pozytywny – podkreślając często ile już udało mi się osiągnąć. Opowiedzcie najbliższym o moich sukcesach (najlepiej przy mnie) – ale nie koloryzujcie.
Odbiór dziecka z przedszkola
Dbajcie o dobrą komunikację z moimi wychowawcami. Osoby opiekujące się mną powinny znać moje mocne i słabe strony oraz kłopoty, z jakimi właśnie się borykam. Pytajcie nie tylko o czy zjadłem obiad, ale jakie poczyniłem postępy, czy nawiązuję kontakty z rówieśnikami, w jakim stopniu jestem samodzielny.
Nigdy nie porównujcie mnie do innych dzieci. Nie ma reguły, co do czasu trwania i przebiegu adaptacji. Mam prawo przechodzić ją tak, jak przechodzę.
Pomóżcie mi stać się samodzielnym przedszkolakiem. Bądźcie cierpliwi, kiedy będę długo sam się ubierał, zakładał i wiązał buty, jadł samodzielnie posiłek czy radził sobie w toalecie. Bądźcie przy mnie i wspierajcie mnie, ale nie wyręczajcie w tych czynnościach.
Za rok będziecie wspominać moje pierwsze kroki w przedszkolu patrząc na to jaki jestem samodzielny i ile już umiem !!!
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w ZSS w Krynkach
Godziny pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2020/2021:
poniedziałek | wtorek | środa | czwartek | piątek |
10.30-13.30 | 11.30-13.30 | 10.30-13.30 | 9.35-11.30 |
Pedagog szkolny zaprasza rodziców na konsultacje i zachęca do rozmów telefonicznych: 459 582 554
Podstawy prawne:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. 2017 poz. 1591)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno -pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach(Dz. U. 2017 poz. 1643)
Komu udzielana jest pomoc psychologiczno – pedagogiczna?
- uczniom,
- rodzicom,
- nauczycielom
W szczególności potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną wynika z:
- z niepełnosprawności;
- z niedostosowania społecznego;
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- z zaburzeń zachowania lub emocji;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
- z choroby przewlekłej;
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
- z niepowodzeń edukacyjnych;
- z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Z czyjej inicjatywy jest udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna?
m.in.:
- ucznia;
- rodziców ucznia;
- dyrektora;
- nauczyciela lub specjalisty, prowadzących zajęcia z uczniem;
- poradni;
- pracownika socjalnego;
- asystenta rodziny;
- kuratora sądowego.
W szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna. jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów np. poprzez:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze;
- zajęcia specjalistyczne: korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym;
- porady i konsultacje.