Tytuł Finalisty Olimpiady Historycznej Juniorów zdobyty

Nasz Olimpijczyk  powrócił z Poznania z eliminacji centralnych z tarczą! Julian Tomulewicz – uczeń klasy 7, uzyskał tytuł FINALISTY V Olimpiady Historycznej Juniorów.

Mamy sukces, choć droga była stroma!

Olimpiada Historyczna Juniorów organizowana przez Polskie Towarzystwo Historyczne skierowana jest do uczniów szkół podstawowych. Wieloetapowa rywalizacja, miała bardzo zróżnicowany charakter (praca pisemna, test, prezentacja, ustny egzamin ze znajomości całego materiału ujętego w podstawie programowej i wybranych lektur).

Do tegorocznej edycji Olimpiady przystąpili  uczniowie Szkoły Podstawowej w Krynkach. Pomyślnie przeszli pierwszy etap i zostali zakwalifikowani do etapu okręgowego. W grudniu  przeprowadzono w jego ramach eliminacje pisemne, w wyniku których do eliminacji ustnych dopuszczono uczniów z najwyższym wynikiem, w tym reprezentującego naszą szkołę Juliana Tomulewicza. Eliminacje ustne polegające na prezentacji pracy badawczej oraz wykazaniu się znajomością 2 wybranych lektur, przeprowadzono na Wydziale Historii Uniwersytetu w Białymstoku w grudniu 2023 r. Julian po zsumowaniu punktów uzyskanych w czasie całych eliminacji został zakwalifikowany do etapu centralnego.

Julian 1 marca 2024 r.  zmierzył się z finałowym testem pisemnym. Tematem przewodnim tegorocznej edycji były „Dzieje pieniądza na ziemiach polskich”. Ostatnia część konkursu – ustne eliminacje centralne odbyły się w Poznaniu w dniach 8-10 na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Julian odpowiadał na pytania komisji z zakresu wybranej epoki historycznej, czyli nowożytności.

W rezultacie zdobył tytuł finalisty Olimpiady Historycznej Juniorów. Tytuł finalisty Olimpiady  pozwala uczniowi wybrać za dwa lata szkołę średnią bez rekrutacji.

Nauczycielem przygotowującym ucznia do Olimpiady jest Pani Ewa Kopeć – nauczyciel historii. Gratulujemy!


“Nie mam wątpliwości, że za moim sukcesem stoją wiedza i wsparcie jakie otrzymałem od nauczyciela historii Pani Ewy Kopeć, także życzliwość i wyrozumiałość innych nauczycieli. To zmotywowało mnie do wytężonej pracy. Dlatego to właśnie IM dedykuję ten sukces.” Julian Tomulewicz