mLegitymacja szkolna – instrukcja „krok po kroku”
Uczniowie mogą już korzystać z cyfrowej legitymacji szkolnej dzięki nowej wersji aplikacji mObywatel Junior, dostępnej wewnątrz rządowej aplikacji mObywatel. Dokument można dodać na 5 różnych urządzeniach, np. telefonach dziecka, rodziców i opiekunów. Podpowiadamy, jak krok po kroku dodać mLegitymację szkolną w mObywatelu.
Jak uczeń dodaje cyfrową legitymację?
- Pobierz aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub App Store.
- Wybierz opcję mObywatel Junior – wersję dedykowaną dzieciom i młodzieży.
- Zaloguj się przy pomocy danych przekazanych przez szkołę (z ZPE) – login i hasło do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej dostaniesz jednorazowo w sekretariacie
- Ustal kod PIN, który zabezpiecza dostęp do aplikacji.
- Zeskanuj kod QR dostępny na swoim koncie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE)
- Gotowe – legitymacja zostanie dodana i widoczna w aplikacji.
- Uczeń może wybrać jeden z trzech motywów graficznych aplikacji: energia, geometria lub kosmos.
|
Jak rodzic dodaje legitymację dziecka?
- Wejdź do swojej aplikacji mObywatel (wersja standardowa).
- Przejdź do sekcji Dokumenty.
- Wybierz z listy Legitymacja szkolna.
- Zeskanuj kod QR z ZPE dziecka (dostępny po zalogowaniu).
- Cyfrowa legitymacja dziecka zostanie dodana do aplikacji rodzica.
- W przypadku wielu dzieci – powtórz procedurę osobno dla każdego z nich.
|
Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!
Warunkiem jest posiadanie zdjęcia w wersji elektronicznej, które należy wysłąć na adres e-mailowy mlegitymacja@szkolakrynki.pl wyślij aktualne zdjęcie biometryczne w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB i wymiarach minimum 492×633 pikseli.
Informacje o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów znajdują się pod linkiem https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu.