Legitymacja Mobilna 2025/2026

mLegitymacja szkolna – instrukcja „krok po kroku”

Uczniowie mogą już korzystać z cyfrowej legitymacji szkolnej dzięki nowej wersji aplikacji mObywatel Junior, dostępnej wewnątrz rządowej aplikacji mObywatel. Dokument można dodać na 5 różnych urządzeniach, np. telefonach dziecka, rodziców i opiekunów. Podpowiadamy, jak krok po kroku dodać mLegitymację szkolną w mObywatelu.

Jak uczeń dodaje cyfrową legitymację?

  1. Pobierz aplikację mObywatel ze sklepu Google Play lub App Store.
  2. Wybierz opcję mObywatel Junior – wersję dedykowaną dzieciom i młodzieży.
  3. Zaloguj się przy pomocy danych przekazanych przez szkołę (z ZPE) – login i hasło do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej dostaniesz jednorazowo w sekretariacie 
  4. Ustal kod PIN, który zabezpiecza dostęp do aplikacji.
  5. Zeskanuj kod QR dostępny na swoim koncie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE) 
  6. Gotowe – legitymacja zostanie dodana i widoczna w aplikacji.
  7. Uczeń może wybrać jeden z trzech motywów graficznych aplikacji: energia, geometria lub kosmos.
 
Jak rodzic dodaje legitymację dziecka?

  1. Wejdź do swojej aplikacji mObywatel (wersja standardowa).
  2. Przejdź do sekcji Dokumenty.
  3. Wybierz z listy Legitymacja szkolna.
  4. Zeskanuj kod QR z ZPE dziecka (dostępny po zalogowaniu).
  5. Cyfrowa legitymacja dziecka zostanie dodana do aplikacji rodzica.
  6. W przypadku wielu dzieci – powtórz procedurę osobno dla każdego z nich.

Wydanie i anulowanie mLegitymacji jest bezpłatne!

Warunkiem jest posiadanie zdjęcia w wersji elektronicznej, które należy wysłąć na adres e-mailowy mlegitymacja@szkolakrynki.pl  wyślij aktualne zdjęcie biometryczne w formacie JPG lub JPEG o rozmiarze max. 5MB i wymiarach minimum 492×633 pikseli.

Informacje o zasadach prawidłowego zdjęcia do dokumentów znajdują się pod linkiem https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu.