Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka angielskiego w kl.IV-VIII SP
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 11 grudzień 2018 13:03
- Poprawiono: wtorek, 11 grudzień 2018 13:04
- Barbara Turycz
- Odsłony: 15097
Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka angielskiego w kl.IV-VIII SP realizowanych w ramach projektu „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz przedsiębiorczości uczniów/uczennic Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach”.
- Wstęp
Prezentowany program został opracowany w oparciu o program nauczania języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego. Program uwzględnia treści określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Przewidziany jest do realizacji w klasach IV-VIII szkoły podstawowej.
Realizacja programu odbywa się na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych z języka angielskiego.
Celem realizacji programu jest wyrównanie deficytów, rozwijanie kreatywności i umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, usprawnienie komunikacji, poprawienie wyników z języka angielskiego oraz przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty.
- Cele szczegółowe
1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w zakresie tematów: człowiek, miejsce zamieszkania, edukacja, praca, życie prywatne, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka i technika, świat przyrody, życie społeczne.
2. Uczeń opanował podstawowe struktury gramatyczne i stosuje w typowych kontekstach sytuacyjnych (czasy i konstrukcje zdaniowe, rzeczowniki, przedimki, zaimki, przymiotniki, przysłówki, przyimki, liczebniki, spójniki). - 3. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych, które realizują różnorodne funkcje językowe.
4. Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne i wypowiedzi pisemne. - 5. Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne i pisemne.
- 6. Uczeń reaguje ustnie w typowych sytuacjach (przedstawianie siebie, nawiązywanie kontaktów towarzyskich, składanie życzeń, itp.) oraz reaguje w formie prostego tekstu pisanego.
- 7. Uczeń przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie.
- 8. Uczeń posiada podstawową wiedzę o krajach i społeczeństwach i kulturach, które posługują się językiem angielskim.
- Rozkład treści nauczania.
Nr |
Temat lekcji |
Ilość godzin |
1. |
Czasownik „to be”.Liczby 1-100. Rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej. Rzeczowniki nieregularne. |
1 |
2. |
Formy powitań i pożegnań. Doskonalenie umiejętności mówienia. Przedstawianie siebie i innych. |
1 |
3. |
Opisywanie ludzi w formie pisemnej i ustnej: wygląd, cechy charakteru. |
1 |
4. |
Użycie i budowa zdań w czasie Present Simple. |
1 |
5. |
Rzeczy osobiste. Zaimek pytający „whose” i „what”, przymiotniki dzierżawcze, dopełniacz saksoński. |
1 |
6. |
Zaimki wskazujące. Zdania z czasownikiem „have got”, określanie stanu posiadania. |
1 |
7. |
Prowadzenie dialogów w sklepie. Opisywanie przedmiotów. |
1 |
8. |
Rodzina. Opisywanie członków rodziny. Czynności dnia codziennego. |
1 |
9. |
Formy spędzania czasu wolnego. Wypowiadanie się na temat umiejętności i braku umiejętności. |
1 |
10. |
Określanie czasu. Czynności dnia codziennego i formy spędzania czasu wolnego. |
1 |
11. |
Szkoła. Przybory szkolne i przedmioty. Układanie rozkładów i odczytywanie ich. |
1 |
12. |
Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Nauka technik rozwiązywania zadań egzaminacyjnych. |
1 |
13. |
Dyscypliny sportu. Użycie czasownika modalnego „can” i „can’t” w pytaniach o pozwolenie i udzielaniu lub odmowie pozwolenia. |
1 |
14. |
Budowa zdań i użycie czasu Present Continuous. |
1 |
15. |
Krajobraz. Ochrona środowiska naturalnego. |
1 |
16. |
Rośliny i zwierzęta. Opisywanie zwierząt i określanie ich umiejętności. |
1 |
17. |
Artykuły spożywcze. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Wyrażenia „a lot of”, „some”, „any”. |
1 |
18. |
Konstrukcja „there is/there are”w zdaniach twierdzących, przeczących i pytaniach. |
1 |
19. |
Wypowiadanie się na temat artykułów spożywczych. Zamawianie jedzenia. Kupowanie i zamawianie jedzenia. |
1 |
20. |
Lekcja kulturowa: symbole, święta, położenie, ciekawe miejsca i znane osoby związane z krajami anglojęzycznymi. |
1 |
21. |
Budowa i użycie czasu Past Simple. Konstrukcja „used to”. |
1 |
22. |
Korzystanie z technologii informacyjno-technologicznych. Sprzęt elektroniczny. |
1 |
23. |
Czasowniki modalne „should/shouldn’t”, „must” i „mustn’t”. |
1 |
24. |
Zawody. Kultura. Miejsca użyteczności publicznej. |
1 |
25. |
Podróżowanie i turystyka. Nazwy krajów i kontynentów. Narodowości. Środki transportu. |
1 |
26. |
Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Ćwiczenie technik egzaminacyjnych. |
1 |
27. |
Stopniowanie przymiotników. Porównywanie. |
1 |
28. |
Budowa zdań i użycie czasu Future Simple. |
1 |
29. |
Pytanie o drogę. Poruszanie się po mieście. Rezerwacja pokoju i biletu. |
1 |
30. |
Zdrowie. Części ciała. Choroby i dolegliwości. |
1 |
31. |
Wyrażanie doświadczeń życiowych. Czas Present Perfect. |
1 |
32. |
Podsumowanie pracy – test diagnostyczny. |
1 |
- Ocenianie
Przewiduje się wykonanie testu diagnozującego na początku i końcu zajęć w celu określenia poziomu posiadanych wiadomości i umiejętności.
Ponieważ zajęcia wyrównawcze są zajęciami nadobowiązkowymi ocenianie na nich występuje wyłącznie w formie słownej. Wykazuje ono mocne strony ucznia i pełni rolę wyłącznie wspierającą. Jest stosowane celem korygowania przekonań, sprawności i technik działania. Ma za zadanie dać informację zwrotną, którą nauczyciel może się posłużyć w celu precyzyjnego dobierania metod nauczania i ich korygowania.
- Ewaluacja
- Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia uczniów z własnych dokonań i umiejętności nabytych w czasie zajęć.
- Poczucie dobrze wykonanej pracy, a także zaangażowanie uczniów daje nauczycielowi obraz efektów wspólnej pracy.
- Wyniki osiągane przez uczniów na lekcjach języka angielskiego.
- Wyniki osiągane na egzaminie ósmoklasisty.
- Efekty
- Uczeń potrafi operować prostym słownictwem w języku angielskim.
- Uczeń potrafi formułować proste pytania i zdania w języku angielskim.
- Uczeń tworzy krótkie i proste wypowiedzi pisemne.
- Uczeń rozróżnia i rozumie podstawowe struktury gramatyczne.
- Uczeń jest ciekawy i otwarty na inne kultury.
- Uczeń nabiera pewności siebie w mówieniu oraz potrafi wyrazić swoje zdanie, opinię na dany temat.
Informacje o plikach cookie
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.