Program zajęć z języka niemieckiego
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 11 grudzień 2018 13:00
- Poprawiono: wtorek, 11 grudzień 2018 13:01
- Barbara Turycz
- Odsłony: 1317
Program zajęć językowych z języka niemieckiego w szkole podstawowej oraz gimnazjum realizowanych w ramach projektu „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz przedsiębiorczości uczniów/uczennic Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach”.
- Wstęp
Prezentowany program został opracowany w oparciu o program nauczania języka niemieckiego dla początkujących. Program uwzględnia treści określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Przewidziany jest do realizacji w gimnazjum i IV - VIII klasy szkoły podstawowej.
Realizacja programu odbywa się na zajęciach językowych z języka niemieckiego.
Celem realizacji programu jest poznanie podstawowych zasad języka, poznanie słownictwa i podstawowych zwrotów, rozwijanie kreatywności i umiejętności krytycznego i logicznego myślenia.
- Cele szczegółowe
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w zakresie tematów: pory dnia, codzienne czynności, czas wolny,
- Uczeń opanował podstawowe struktury gramatyczne i stosuje w różnych kontekstach sytuacyjnych (czas teraźniejszy i konstrukcje zdaniowe, rzeczowniki, zaimki, przymiotniki, przysłówki, przyimki, liczebniki, spójniki).
- Uczeń posługuje się zasobem środków językowych, które realizują różnorodne funkcje językowe.
- Uczeń rozumie podstawowe wypowiedzi ustne i wypowiedzi pisemne i tworzy spójne i logiczne wypowiedzi ustne i pisemne.
- Uczeń reaguje ustnie w różnych sytuacjach (przedstawianie siebie, nawiązywanie kontaktów towarzyskich, składanie życzeń, itp.) oraz reaguje w formie podstawowego tekstu pisanego.
- Uczeń przetwarza podstawowy tekst ustnie lub pisemnie.
- Uczeń posiada wiedzę o krajach, społeczeństwach i kulturach, które posługują się językiem niemieckim.
- Rozkład treści nauczania.
Nr |
Temat lekcji |
Ilość godzin |
1. |
Przedstawienie siebie i innych. Formy powitań i pożegnań. Liczba pojedyncza i mnoga zaimków osobowych oraz odmiana czasownika regularnego. |
1 |
2. |
Odmiany czasowników regularnych w czasie teraźniejszym, pytajniki wo, woher. Szyk prosty zdania. Liczebniki od 1-19. |
1 |
3. |
Liczebniki do 100. Pytanie o imię, pochodzenie,forma grzecznościowa Sie. |
1 |
4. |
Odmiana czasownika nieregularnego sein. Pisownia rzeczowników. Przyimki in,aus, Rodzajniki niekreślone w mianowniku. |
1 |
5. |
Budowa zdań w czasie teraźniejszym, rodzajniki określone w mianowniku, pytania szczegółowe. Pytajniki. |
1 |
6. |
Zaimki dzierżawcze w mianowniku, mein/meine, dein/deine. Czasowniki nieregularne. |
1 |
7. |
Pytania rozstrzygające, przeczenie nicht, czasownik modalny- mögen |
1 |
8. |
Zadawanie pytań dotyczących kolegów/koleżanek, ćwiczenia liczebników. |
1 |
9. |
Formy spędzania czasu wolnego. Wypowiadanie się na temat umiejętności, mein Hobby. |
1 |
10. |
Informacje o zainteresowaniach innych osób, rzeczowniki złożone. Nawiązanie w tekście do znanych sportowców mieszkających w Niemczech. |
1 |
11. |
Rodzina. Opisywanie członków rodziny. Czynności dnia codzinnego. |
1 |
12 |
Nazywanie zawodów, cech charakteru. |
1 |
13. |
Czasowniki haben. Rodzajniki nieokreślone i określone w mianowniku. |
1 |
14. |
Szyk przestawny w zdaniu. przeczenie kein, keine w mianowniku i bierniku. |
1 |
15. |
Szkoła. Przybory szkolne i przedmioty. Układanie rozkładów i odczytywanie ich. |
1 |
16. |
Opisywanie zdjęć, koła zainteresowań, szyk wyrazów w zdaniu przestawnym. |
1 |
17. |
Wrażanie opinii o przedmiotach szkolnych i pytanie o ulubiony przedmiot, przeczenie nicht |
1 |
18. |
Dni tygodnia, opisywanie zajęć, zaimki dzierżawcze. |
1 |
19. |
Nazywanie pór dnia, codzienne czynności podawanie godziny, przyimki. |
1 |
20. |
Czasowniki nieregularne w czasie teraźniejszym. |
|
21. |
Relacjonowanie rozkładu dnia, opowiadanie o czasie wolnym. |
1 |
22. |
Nazywanie kontynentów i państw, atrakcje turystyczne Berlina. |
1 |
23. |
Nazywanie artykułów spożywczych, nazywanie potraw, zaimek bezosobowy man |
1 |
24. |
Informacje co się jada i pija w Niemczech, czasowniki złożone. |
|
25. |
Zamawianie posiłku, dialogi w restauracji, czasownik nehmem. |
1 |
26. |
Tryb rozkazujący, rzeczowniki złożone, forma czasownika modalnego möchten. Atrakcje turystyczne Wiednia. |
1 |
27. |
Sport, dyscypliny sportowe. |
1 |
28. |
Czasowniki modalne, zainteresowania, przymiotniki i przysłówki w stopniu wyższym i najwyższym . |
1 |
29. |
Opisywanie wyglądu zewnętrznego, wieku, umiejętności osób, |
1 |
30. |
Opowiadanie o ulubionej dyscyplinie sportu, trybie życia młodych sportowców, plany wakacyjne. |
1 |
31. |
Zdania porównawcze ze spójnikami, liczebniki główne. Atrakcje turystyczne Monachium. |
1 |
32. |
Podsumowanie pracy- tekst diagnostyczny. |
1 |
- Ocenianie
Przewiduje się wykonanie testu diagnozującego na końcu zajęć w celu określenia poziomu posiadanych wiadomości i umiejętności.
Ponieważ zajęcia językowe są zajęciami nadobowiązkowymi ocenianie na nich występuje wyłącznie w formie słownej. Wykazuje ono mocne strony ucznia i pełni rolę wyłącznie wspierającą. Jest stosowane celem korygowania przekonań, sprawności i technik działania. Ma za zadanie dać informację zwrotną, którą nauczyciel może się posłużyć w celu precyzyjnego dobierania metod nauczania i ich korygowania.
- Ewaluacja
- Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia uczniów z własnych dokonań i umiejętności nabytych w czasie zajęć.
- Poczucie dobrze wykonanej pracy, a także zaangażowanie uczniów daje nauczycielowi obraz efektów wspólnej pracy.
- Efekty
- Uczeń potrafi operować prostym słownictwem w języku niemieckim.
- Uczeń potrafi formułować pytania i zdania w języku niemieckim.
- Uczeń rozróżnia i rozumie podstawowe struktury gramatyczne.
- Uczeń jest otwarty na inne kultury, widzi różnice i podobieństwa między kulturami.
- Uczeń zwiększa pewność siebie w kontaktach z innymi.
- Uczeń stara się we własnym zakresie nawiązać kontakt z rówieśnikami pochodzącymi z innych krajów i kultur.
Informacje o plikach cookie
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.