Program zajęć językowych z języka angielskiego w kl.IV-VIII SP

Utworzono: wtorek, 11 grudzień 2018 13:12
Poprawiono: wtorek, 11 grudzień 2018 13:14
Barbara Turycz
Odsłony: 1511

 

Program zajęć językowych z języka angielskiego w kl.IV-VIII SP realizowanych w ramach projektu „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz przedsiębiorczości uczniów/uczennic  Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach”.

 

  1. Wstęp
    Prezentowany program został opracowany w oparciu o program nauczania języka angielskiego dla II etapu edukacyjnego. Program uwzględnia treści określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Przewidziany jest do realizacji w klasach IV-VIII szkoły podstawowej.        
    Realizacja programu odbywa się na zajęciach językowych z języka angielskiego.
    Celem realizacji programu jest wzbogacenie słownictwa, rozwijanie kreatywności i umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, usprawnienie komunikacji, poprawienie wyników z języka angielskiego oraz przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty. 
  1. Cele szczegółowe
    1. Uczeń swobodnie posługuje się bogatym zasobem środków językowych w zakresie tematów: człowiek, miejsce zamieszkania, edukacja, praca, życie prywatne, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, kultura, sport, zdrowie, nauka i technika, świat przyrody, życie społeczne.
    2. Uczeń opanował złożone struktury gramatyczne i stosuje je w różnych kontekstach sytuacyjnych (czasy i konstrukcje zdaniowe, rzeczowniki, przedimki, zaimki, przymiotniki, przysłówki, przyimki, liczebniki, spójniki).
  2. 3. Uczeń posługuje się bogatym zasobem środków językowych, które realizują różnorodne funkcje językowe.
    4. Uczeń rozumie rozbudowane wypowiedzi ustne i wypowiedzi pisemne.
  3. 5. Uczeń tworzy płynne i dłuższe spójne i logiczne wypowiedzi ustne i pisemne.
  4. 6. Uczeń reaguje ustnie w sposób płynny i zrozumiały w różnych sytuacjach (przedstawianie siebie, nawiązywanie kontaktów towarzyskich, składanie życzeń, itp.) oraz reaguje w formie rozbudowanego tekstu pisanego.
  5. 7. Uczeń przetwarza skomplikowany tekst ustnie lub pisemnie.
  6. 8. Uczeń posiada wiedzę o krajach i społeczeństwach i kulturach, które posługują się językiem angielskim.
  1. Rozkład treści nauczania.

Nr

Temat  lekcji

Ilość godzin

1.

Czasownik „to be”. Liczby 1-100. Rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej. Rzeczowniki nieregularne.

1

2.

Formy powitań i pożegnań.  Doskonalenie umiejętności mówienia. Przedstawianie siebie i innych.

1

3.

Opisywanie ludzi w formie pisemnej i ustnej: wygląd, cechy charakteru.

1

4.

Użycie i budowa zdań w czasie Present Simple.

1

5.

Rzeczy osobiste. Zaimek pytający „whose” i „what”, przymiotniki dzierżawcze, dopełniacz saksoński.

1

6.

Zaimki wskazujące.  Zdania z czasownikiem „have got”, określanie stanu posiadania.

1

7.

Prowadzenie dialogów w sklepie. Opisywanie przedmiotów.

1

8.

Rodzina. Opisywanie członków rodziny. Czynności dnia codziennego.

1

9.

Formy spędzania czasu wolnego. Wypowiadanie się na temat umiejętności i braku umiejętności.

1

10.

Określanie czasu. Czynności dnia codziennego i formy spędzania czasu wolnego.

1

11.

Szkoła. Przybory szkolne i przedmioty. Układanie rozkładów i odczytywanie ich.

1

12.

Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Nauka technik rozwiązywania zadań egzaminacyjnych.

1

13.

Dyscypliny sportu. Użycie czasownika modalnego „can” i „can’t” w pytaniach o pozwolenie i udzielaniu lub odmowie pozwolenia.

1

14.

Budowa zdań i użycie czasu Present Continuous. Porównanie czasów teraźniejszych.

1

15.

Krajobraz. Ochrona środowiska naturalnego.

1

16.

Rośliny i zwierzęta. Opisywanie zwierząt i określanie ich umiejętności.

1

17.

Artykuły spożywcze. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Wyrażenia „a lot of”, „some”, „any”.

1

18.

Konstrukcja „there is/there are”w zdaniach twierdzących, przeczących i pytaniach.

1

19.

Wypowiadanie się na temat artykułów spożywczych. Zamawianie jedzenia. Kupowanie i zamawianie jedzenia. Strona bierna w czasie teraźniejszym i przeszłym.

1

20.

Lekcja kulturowa: symbole, święta, położenie, ciekawe miejsca i znane osoby związane z krajami anglojęzycznymi.

1

21.

Budowa i użycie czasu Past Simple. Konstrukcja „used to”.

1

22.

Korzystanie z technologii informacyjno-technologicznych. Sprzęt elektroniczny.

1

23.

Czasowniki modalne „should/shouldn’t”, „must” i „mustn’t”.

1

24.

Zawody. Kultura. Miejsca użyteczności publicznej. Zdania warunkowe.

1

25.

Podróżowanie i turystyka. Nazwy krajów i kontynentów. Narodowości. Środki transportu.

1

26.

Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Ćwiczenie technik egzaminacyjnych.

1

27.

Stopniowanie przymiotników. Porównywanie.

1

28.

Budowa zdań i użycie czasu Future Simple.

1

29.

Pytanie o drogę. Poruszanie się po mieście. Rezerwacja pokoju i biletu.

1

30.

Zdrowie. Części ciała. Choroby i dolegliwości. Mowa zależna.

1

31.

Wyrażanie doświadczeń życiowych. Czas Present Perfect. Porównanie czasu Past Perfect i czasu Present Perfect.

1

32.

Podsumowanie pracy – test diagnostyczny.

1

  1. Ocenianie

Przewiduje się wykonanie testu diagnozującego na początku i końcu zajęć w celu określenia poziomu posiadanych wiadomości i umiejętności.
Ponieważ zajęcia językowe są zajęciami nadobowiązkowymi ocenianie na nich występuje wyłącznie w formie słownej. Wykazuje ono mocne strony ucznia i pełni rolę wyłącznie wspierającą. Jest stosowane celem korygowania przekonań, sprawności i technik działania. Ma za zadanie dać informację zwrotną, którą nauczyciel może się posłużyć w celu precyzyjnego dobierania metod nauczania i ich korygowania.

  1. Ewaluacja
  2. Naturalną formą ewaluacji będzie poziom zadowolenia uczniów z własnych dokonań i umiejętności nabytych w czasie zajęć.
  3. Poczucie dobrze wykonanej pracy, a także zaangażowanie uczniów daje nauczycielowi obraz efektów wspólnej pracy.
  4. Wyniki osiągane przez uczniów na lekcjach języka angielskiego.
  5. Wyniki osiągane na egzaminie ósmoklasisty.
  6. Efekty
  7. Uczeń potrafi operować bogatym słownictwem w języku angielskim.
  8. Uczeń potrafi swobodnie i płynnie formułować pytania i zdania w języku angielskim.
  9. Uczeń tworzy długie i rozbudowane wypowiedzi pisemne.
  10. Uczeń rozróżnia i rozumie struktury gramatyczne.
  11. Uczeń jest otwarty na inne kultury, widzi różnice i podobieństwa między kulturami.
  12. Uczeń zwiększa pewność siebie w kontaktach z innymi.
  13. Uczeń stara się we własnym zakresie nawiązać kontakt z rówieśnikami pochodzącymi z innych krajów i kultur.